Ξέρεις τι είναι η εκκλησία και γιατί υπάρχει; (Μέρος β’)

26

Υπό του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ. Φωκίδος Αρχιμ. Γέροντος
Νεκταρίου Μουλατσιώτη

17/3/2016
Σε προηγούμενο άρθρο μας, αναφέραμε ότι, η Εκκλησία είναι: α)
το σώμα του Ιησού και εμείς τα μέλη αυτού του σώματος, β) ο Χριστός που περπατά
και κινείται ανάμεσά μας, ανά τους αιώνες, γ) η Βασιλεία του Θεού επί της γης
δηλαδή, ένα κομμάτι του Παραδείσου πάνω στη γη, δ) ο Χώρος Μεταμορφώσεως του
παλαιού ανθρώπου, σε ένα νέο άνθρωπο εν Χριστώ, ε) Εργαστήριο Αγιότητος, στ) Κιβωτός
Σωτηρίας, όπως κιβωτός σωτηρίας υπήρξε το καράβι που έφτιαξε ο Νώε.
Στο σημερινό μας άρθρο, θα ονομάσουμε την Εκκλησία ζ) Νοσοκομείο
και Θεραπευτήριο ψυχών. Ιατρός, είναι ο ίδιος ο Χριστός μας, που καλεί, να
προσέλθουν στο θεραπευτήριό Του, την Εκκλησία Του, όλους εκείνους που
αισθάνονται ότι η ψυχή τους είναι ασθενής, εξαιτίας των πολλών αμαρτιών τους,
για να μην γευτούν τον αιώνιο θάνατο. Γι’ αυτό ακούμε συχνά τους ιερείς
υμνώντας τον Ιησού να λέγουν: «Συ γαρ ει ο ιατρός των ψυχών και των σωμάτων
ημών…». Στην Εκκλησία λοιπόν, πρέπει να κατανοήσουμε, ότι προσέρχονται μόνο
εκείνοι που αισθάνονται ότι είναι άρρωστοι και επιθυμούν την θεραπεία και τη
σωτηρία τους. Εσύ αδελφέ μου, αισθάνεσαι εξαιτίας των αμαρτιών σου να ασθενεί η
ψυχή σου; Εάν ναι, τότε πρόσελθε γρήγορα στο θεραπευτήριο των ψυχών – την
Εκκλησία – για να γίνεις υγιής. Έλα γρήγορα κοντά στον Ιησού, που είναι ο
ιατρός της ψυχής σου, έλα γρήγορα να νοσηλευτείς στο νοσοκομείο Του, που είναι
η Εκκλησία Του, για να γίνεις και πάλι υγιής.
Εάν όμως αδελφέ μου, αισθάνεσαι υγιής, τότε κατανοώ γιατί
δεν έχεις ανάγκη την Εκκλησία, αλλά ούτε και τον Ιησού. Κατανοώ πλήρως, γιατί
δεν σε βλέπω στη σύναξη της Εκκλησίας την Κυριακή και τις άλλες ημέρες. Εξ’
άλλου πότε ένας υγιής, έκανε εισαγωγή σε νοσοκομείο ή επισκέφθηκε γιατρό; Γι’
αυτό και ο Ιησούς είπε: «Ου χρείαν έχουσιν οι ισχύοντες ιατρού, αλλ’ οι κακώς έ­χοντες…
Ου γαρ ήλθον καλέσαι δικαίους, αλλ’ αμαρτωλούς εις μετάνοιαν» (Μθ. 9, 10-13).
Σύμφωνα με τα ανωτέρω λόγια του Ιησού θα ονομάσουμε την
Εκκλησία η) ως το Σπίτι των μετανοημένων αμαρτωλών. Στη σύναξη της Εκκλησίας,
έρχονται όλοι εκείνοι που έχουν συναίσθηση, της αμαρτωλότητός τους και ζητούν
από τον Αναμάρτητο Ιησού, να απαλλάξει αυτούς από κάθε πάθος, αμάρτημα και
ανόμημά τους. Ζητούν να τους χαρίσει τη θεραπεία τους και τη σωτηρία τους. Όλοι
εκείνοι, που έχουν συναίσθηση της αμαρτωλότητός τους, αγκαλιάζουν τον Ιησού,
τον μόνο ΑΓΙΟ, τον μόνο ΚΥΡΙΟ, για να μεταμορφώσει τις ψυχές τους και αν είναι
μαύρες σαν τα κοράκια, να τις μεταμορφώσει σε λευκά περιστέρια. Αν είναι
σκοτεινές σαν την νύχτα, να τις μεταμορφώσει σε φωτεινές, σαν τις ηλιόλουστες
ημέρες. Γι’ αυτό όσοι αισθάνεστε και συναισθανθήκατε την αμαρτωλότητά σας,
ελάτε στο σπίτι των μετανοημένων αμαρτωλών, ελάτε στη σύναξη της Εκκλησίας μας
για να μεταμορφώσετε τις ψυχές σας.
Επίσης η Εκκλησία είναι θ) το Πνευματικό «Κατάστημα», από το
οποίο μπορείς να προμηθευθείς εντελώς δωρεάν, την Αγιότητα και όλες τις αρετές
που χαρίζει ο Ουράνιος «Καταστηματάρχης», ο Ιησούς Χριστός. Στο «κατάστημα» του
Ιησού θα βρεις, τον πολύτιμο Μαργαρίτη, την Αγάπη, την Χαρά, την Ευτυχία, την
Πίστη, την Ελπίδα, την Ειρήνη, την Ελευθερία, την Δικαιοσύνη, την Αιώνια Ζωή
αλλά και ό,τι άλλο χαρίζει ο Ουρανός. Γι’ αυτό και καθημερινά το Πνευματικό
«Κατάστημα» του Ιησού, προβάλει και διαφημίζει στο λαό του Θεού, τα Ουράνια
προϊόντα Του. Προβάλει διάφορα γεγονότα π.χ. όπως της μεταμορφώσεως των μαθητών
του Ιησού στο Όρος Θαβώρ, για να πάρεις και εσύ το προϊόν αυτό και να μεταμορφώσεις
τη δική σου ψυχή, ώστε να μπορέσεις να δεις το άκτιστο φως του Ουρανίου Πατρός,
που είδαν και οι μαθητές του Ιησού στο Όρος Θαβώρ. Προβάλει -διαφημίζει-
ανθρώπους, που έζησαν πριν από σένα και απέκτησαν την Αγιότητα, διότι
προμηθεύθηκαν τον πολύτιμο Μαργαρίτη, που είναι ο Ιησούς ο μόνος Άγιος.
Προβάλει η Εκκλησία μας την αγία ζωή τους και τις αρετές τους, ώστε να τους
μιμηθείς και εσύ, προμηθευόμενος από το Κατάστημα του Ιησού, τον πολύτιμο
Μαργαρίτη και τις αρετές Του, που απέκτησαν όσοι έγιναν ζωντανά μέλη του
σώματος του Ιησού.
Τέλος, η Εκκλησία είναι ι) το Ατελιέ του Καλού Καλλιτέχνη.
Όλοι γνωρίζουμε, από την Αγία Γραφή, ότι ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο κατ’
Εικόνα Του και καθ’ Ομοίωσή Του. Ο άνθρωπος είναι εικόνα του Θεού, ένας
ουράνιος πίνακας που τον καλλιτέχνησε 
-ζωγράφισε- ο ίδιος ο Θεός με τα χέρια Του. Δυστυχώς όμως, επειδή η
εικόνα αυτή έπεσε μέσα στις λάσπες, μέσα στην μαύρη πίσσα της αμαρτίας και της
ακολασίας, αμαυρώθηκε -λερώθηκε- χάνοντας την ομορφιά, την δόξα της και την Παραδεισένια
αίγλη της. 
Πολλοί «καλλιτέχνες», φιλόσοφοι, προφήτες, διδάσκαλοι και
άλλοι, προσπάθησαν να την επαναφέρουν στην πρώτη της ομορφιά και δόξα, αλλά
κανένας δεν μπορούσε να την επαναφέρει, διότι δεν γνώριζε πως ήταν η εικόνα (ο
άνθρωπος), όταν πρωτοκατασκευάστηκε. Αυτό το γνώριζε μόνο ο Καλλιτέχνης Θεός,
που την είχε ζωγραφίσει. Βλέποντας ότι κανένας δεν μπορεί να επαναφέρει την
εικόνα (τον άνθρωπο) στην πρώτη της δόξα και αίγλη, απεφάσισε να κατέβει ο
ίδιος επί της γης και να γίνει άνθρωπος. Να πάρει στα χέρια Του την
κατεστραμμένη εικόνα Του, να την εισαγάγει στο δικό Του ατελιέ, την Εκκλησία
Του και με τα δικά Του μέσα -τα μυστήρια της Εκκλησίας μας- να την καθαρίσει,
επαναφέροντάς την στην Παραδεισένια αίγλη και δόξα της. Όπως ένας καλός ζωγράφος
μέσα στο ατελιέ του, με διάφορους τρόπους και μεθόδους, καθαρίζει μια
μαυρισμένη και κατεστραμμένη εικόνα, έτσι και ο Ιησούς, έγινε ο Καλός
Καλλιτέχνης δημιουργώντας το δικό Του ατελιέ, την Εκκλησία Του, για να
καθαρίσει την κατεστραμμένη εικόνα του ανθρώπου επαναφέροντάς την στην
Παραδεισένια της μορφή. 
Άνθρωπε του 21ου αιώνα, αν ποθείς ως εικόνα του Θεού που
είσαι, να αποκτήσεις ξανά την Παραδεισένια σου αίγλη και δόξα, τότε η λύση
είναι μια. Εμπιστεύσου, πίστεψε δηλαδή, τον μόνο Καλό Καλλιτέχνη, τον Ιησού
Χριστό. Άφησε και εμπιστεύσου την ψυχή σου στα χέρια Του. Είσελθε στην Εκκλησία
Του και Εκείνος, να είσαι βέβαιος, ότι θα σε επαναφέρει στην Παραδεισένια σου
μορφή. Αν δεν Τον εμπιστευτείς, η εικόνα σου σε λίγο θα καταστραφεί ολοσχερώς,
θα πεταχτεί ως άχρηστη και θα καεί. Είσαι ελεύθερος να διαλέξεις, οι επιλογές,
ως γνωρίζεις, είναι πάντοτε δικές μας και ευθυνόμαστε εμείς για ό,τι μετά μας
συμβεί. Ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω.