ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΤΟ
ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ;
ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ;
«Κύριε, δίδαξόν με
τοῦ ποιεῖν τό θέλημά Σου»
τοῦ ποιεῖν τό θέλημά Σου»
Του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ.
Φωκίδος, Γέροντος Νεκταρίου Μουλατσιώτη
Φωκίδος, Γέροντος Νεκταρίου Μουλατσιώτη
13/4/2016
Τι θέλει και
τι ζητά ο Θεός από τον άνθρωπο;
τι ζητά ο Θεός από τον άνθρωπο;
Επιθυμεί
καθημερινά να Τον εμπιστευόμαστε, να Τον υμνούμε και να Τον δοξάζουμε με τη ζωή
μας και τις πράξεις μας, όπως το κάνουν και οι άγγελοι που πλάστηκαν από
Εκείνον. Η καρδιά μας να αγαπά και να δένεται ολοκληρωτικά με Αυτόν και όχι με
άλλα, υλικά πράγματα. Να Τον προσκυνούμε, να Τον λατρεύουμε και να αφιερώνουμε
τη ζωή μας αποκλειστικά και μόνο σε Αυτόν. Να Τον ευχαριστούμε καθημερινά με την
καρδιά και με τα λόγια μας για όλα τα ευχάριστα ή τα δυσάρεστα που συμβαίνουν
στη ζωή μας.
καθημερινά να Τον εμπιστευόμαστε, να Τον υμνούμε και να Τον δοξάζουμε με τη ζωή
μας και τις πράξεις μας, όπως το κάνουν και οι άγγελοι που πλάστηκαν από
Εκείνον. Η καρδιά μας να αγαπά και να δένεται ολοκληρωτικά με Αυτόν και όχι με
άλλα, υλικά πράγματα. Να Τον προσκυνούμε, να Τον λατρεύουμε και να αφιερώνουμε
τη ζωή μας αποκλειστικά και μόνο σε Αυτόν. Να Τον ευχαριστούμε καθημερινά με την
καρδιά και με τα λόγια μας για όλα τα ευχάριστα ή τα δυσάρεστα που συμβαίνουν
στη ζωή μας.
Ο Κύριός μας
επιθυμεί να συνομιλούμε μαζί Του καθημερινά μέσα από την προσευχή μας, είτε
είναι πρωί, είτε μεσημέρι, είτε βράδυ. Να μην έχουμε άγχος, διότι έτσι
δείχνουμε ότι δεν Τον εμπιστευόμαστε και ότι δεν πιστεύουμε ότι Εκείνος
φροντίζει για εμάς. Να υπακούμε στο σώμα Του που είναι η Εκκλησία και να
εφαρμόζουμε τις εντολές Της. Εάν δε οι εντολές Της έρχονται σε σύγκρουση ή σε
αντίθεση με τις εντολές της πολιτείας, τότε εμείς να ακολουθούμε τις εντολές
της Εκκλησίας. Να επισκεπτόμαστε καθημερινά τον οίκο Του και ιδιαίτερα να
συμμετέχουμε στις Ιερές Ακολουθίες και Θείες Λειτουργίες, όταν είναι εορτές και
ημέρα Κυριακή. Να κάνουμε συνήθεια στην καθημερινότητά μας την μελέτη της
Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης. Τη λατρεία του σατανά και των έργων του, όπως
είναι χαρτομαντεία, καφεμαντεία, μέντιουμ, μάγοι, ωροσκόπια και άλλα σατανικά
τεχνάσματα δεν τα δέχεται και μάλιστα τα αποστρέφεται.
επιθυμεί να συνομιλούμε μαζί Του καθημερινά μέσα από την προσευχή μας, είτε
είναι πρωί, είτε μεσημέρι, είτε βράδυ. Να μην έχουμε άγχος, διότι έτσι
δείχνουμε ότι δεν Τον εμπιστευόμαστε και ότι δεν πιστεύουμε ότι Εκείνος
φροντίζει για εμάς. Να υπακούμε στο σώμα Του που είναι η Εκκλησία και να
εφαρμόζουμε τις εντολές Της. Εάν δε οι εντολές Της έρχονται σε σύγκρουση ή σε
αντίθεση με τις εντολές της πολιτείας, τότε εμείς να ακολουθούμε τις εντολές
της Εκκλησίας. Να επισκεπτόμαστε καθημερινά τον οίκο Του και ιδιαίτερα να
συμμετέχουμε στις Ιερές Ακολουθίες και Θείες Λειτουργίες, όταν είναι εορτές και
ημέρα Κυριακή. Να κάνουμε συνήθεια στην καθημερινότητά μας την μελέτη της
Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης. Τη λατρεία του σατανά και των έργων του, όπως
είναι χαρτομαντεία, καφεμαντεία, μέντιουμ, μάγοι, ωροσκόπια και άλλα σατανικά
τεχνάσματα δεν τα δέχεται και μάλιστα τα αποστρέφεται.
Μέσα στο Άγιο
θέλημά Του είναι να φροντίζουμε και να μην παραμελούμε (ακηδία) την ψυχή μας,
αλλά να την έχουμε πάντα στραμμένη προς την πορεία της προς το Φως. Γι’ αυτό
δεν πρέπει να ξεχνούμε το ιερό μυστήριο της Εξομολογήσεως, όπως Εκείνος μας
υπέδειξε. Η δε Εξομολόγηση θα πρέπει να γίνεται τακτικά, με δάκρυα, ταπείνωση
και μετάνοια, ώστε να καθαρίζεται η ψυχή μας απ’ τα αμαρτήματά μας που γίνονται
αιτία χωρισμού από τον Χριστό και διακόπτουν την πορεία μας προς Εκείνον, που
είναι το Φως.
θέλημά Του είναι να φροντίζουμε και να μην παραμελούμε (ακηδία) την ψυχή μας,
αλλά να την έχουμε πάντα στραμμένη προς την πορεία της προς το Φως. Γι’ αυτό
δεν πρέπει να ξεχνούμε το ιερό μυστήριο της Εξομολογήσεως, όπως Εκείνος μας
υπέδειξε. Η δε Εξομολόγηση θα πρέπει να γίνεται τακτικά, με δάκρυα, ταπείνωση
και μετάνοια, ώστε να καθαρίζεται η ψυχή μας απ’ τα αμαρτήματά μας που γίνονται
αιτία χωρισμού από τον Χριστό και διακόπτουν την πορεία μας προς Εκείνον, που
είναι το Φως.
Να νηστεύουμε
όλες τις ημέρες και ολόκληρες τις περιόδους της νηστείας (Τετάρτη, Παρασκευή,
Σαρακοστές) εκτός εάν είμαστε βαριά ασθενείς. Αλλά και όταν πρόκειται να
καταλύσουμε λόγω ασθενείας, για να μην κάνουμε το δικό μας θέλημα, θα πρέπει να
πάρουμε την ευλογία του πνευματικού – εξομολόγου μας. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε
ότι ο Άγιος Θεός μας δεν μας θέλει κοιλιόδουλους, γι’ αυτό η γαστριμαργία και η
λαιμαργία είναι παραβίαση του θελήματός Του.
όλες τις ημέρες και ολόκληρες τις περιόδους της νηστείας (Τετάρτη, Παρασκευή,
Σαρακοστές) εκτός εάν είμαστε βαριά ασθενείς. Αλλά και όταν πρόκειται να
καταλύσουμε λόγω ασθενείας, για να μην κάνουμε το δικό μας θέλημα, θα πρέπει να
πάρουμε την ευλογία του πνευματικού – εξομολόγου μας. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε
ότι ο Άγιος Θεός μας δεν μας θέλει κοιλιόδουλους, γι’ αυτό η γαστριμαργία και η
λαιμαργία είναι παραβίαση του θελήματός Του.
Αλλά ο Άγιος
Θεός μας, όπως Εκείνος μας σκεπάζει με την απέραντη αγάπη Του, έτσι θέλει και
εμείς να αγαπάμε με την καρδιά μας και να ελεούμε τους συνανθρώπους μας. Η
αγάπη και το έλεός μας να εκφράζεται με κάθε τρόπο προς όλους που έχουν ανάγκη
γύρω μας, φτωχούς, αρρώστους, φυλακισμένους, άστεγους, ακόμα και με ένα καλό
λόγο σε κάθε ψυχή που συναντάμε.
Θεός μας, όπως Εκείνος μας σκεπάζει με την απέραντη αγάπη Του, έτσι θέλει και
εμείς να αγαπάμε με την καρδιά μας και να ελεούμε τους συνανθρώπους μας. Η
αγάπη και το έλεός μας να εκφράζεται με κάθε τρόπο προς όλους που έχουν ανάγκη
γύρω μας, φτωχούς, αρρώστους, φυλακισμένους, άστεγους, ακόμα και με ένα καλό
λόγο σε κάθε ψυχή που συναντάμε.
Να μην
κρατούμε έχθρα και μίσος προς εκείνους οι οποίοι μας έκαναν κακό και έβλαψαν
εμάς τους ιδίους ή την οικογένειά μας. Και όχι μόνο να μην κρατούμε μίσος και
κακία προς εκείνους, αλλά να τους συγχωρούμε μέσα από την καρδιά μας και να
προσευχόμαστε για τη σωτηρία τους. Οι αληθινοί χριστιανοί, ως σωστά μέλη της
Εκκλησίας του Χριστού δεν συκοφαντούμε τον αδελφό μας, ούτε τον εξευτελίζουμε,
ούτε τον ταπεινώνουμε, ούτε τον καταριόμαστε, ούτε τον κατακρίνουμε, ούτε τον
βλασφημούμε, ούτε τον αδικούμε, ούτε τον πολεμούμε, ούτε τον προσβάλουμε, ούτε
τον ειρωνευόμαστε, ούτε του λέμε ψέματα. Διότι όποιος κάνει όλα τα ανωτέρω που
δεν τα θέλει ο Θεός, μαρτυρεί στην πράξη ότι δεν αγαπά τον πλησίον του.
κρατούμε έχθρα και μίσος προς εκείνους οι οποίοι μας έκαναν κακό και έβλαψαν
εμάς τους ιδίους ή την οικογένειά μας. Και όχι μόνο να μην κρατούμε μίσος και
κακία προς εκείνους, αλλά να τους συγχωρούμε μέσα από την καρδιά μας και να
προσευχόμαστε για τη σωτηρία τους. Οι αληθινοί χριστιανοί, ως σωστά μέλη της
Εκκλησίας του Χριστού δεν συκοφαντούμε τον αδελφό μας, ούτε τον εξευτελίζουμε,
ούτε τον ταπεινώνουμε, ούτε τον καταριόμαστε, ούτε τον κατακρίνουμε, ούτε τον
βλασφημούμε, ούτε τον αδικούμε, ούτε τον πολεμούμε, ούτε τον προσβάλουμε, ούτε
τον ειρωνευόμαστε, ούτε του λέμε ψέματα. Διότι όποιος κάνει όλα τα ανωτέρω που
δεν τα θέλει ο Θεός, μαρτυρεί στην πράξη ότι δεν αγαπά τον πλησίον του.
Ως Θεός της
Ειρήνης, θέλει να έχουμε στην καρδιά μας ειρήνη και χαρά και αυτές να
εκδηλώνονται προς όλους τους συνανθρώπους μας. Η καρδιά μας να μην κυριεύεται
από νεύρα, εγωισμούς, πείσματα που δημιουργούν διαπληκτισμούς και διχόνοιες με
τους συνανθρώπους μας. Μήτε να επιτρέπουμε στην ψυχή μας να συγχύζεται και να
χάνει την ειρήνη της, όταν οι άλλοι μας προσβάλλουν, μας περιφρονούν, μας
υποβιβάζουν, μας διατάζουν, μας ξευτελίζουν, διότι έτσι δείχνουμε ότι
ενοχλείται το εγώ μας και άρα δεν έχουμε ταπεινό φρόνημα. Να μην είμαστε ο
εαυτούλης μας, κάτι που στην εκκλησιαστική γλώσσα ονομάζεται φιλαυτία, να μην
καλλιεργούμε τις ιδιοτροπίες μας, τα θέλω και τις δικές μας επιθυμίες,
νομίζοντας ότι υπάρχουμε μόνο εμείς και ότι είμαστε το κέντρο του κόσμου.
Ειρήνης, θέλει να έχουμε στην καρδιά μας ειρήνη και χαρά και αυτές να
εκδηλώνονται προς όλους τους συνανθρώπους μας. Η καρδιά μας να μην κυριεύεται
από νεύρα, εγωισμούς, πείσματα που δημιουργούν διαπληκτισμούς και διχόνοιες με
τους συνανθρώπους μας. Μήτε να επιτρέπουμε στην ψυχή μας να συγχύζεται και να
χάνει την ειρήνη της, όταν οι άλλοι μας προσβάλλουν, μας περιφρονούν, μας
υποβιβάζουν, μας διατάζουν, μας ξευτελίζουν, διότι έτσι δείχνουμε ότι
ενοχλείται το εγώ μας και άρα δεν έχουμε ταπεινό φρόνημα. Να μην είμαστε ο
εαυτούλης μας, κάτι που στην εκκλησιαστική γλώσσα ονομάζεται φιλαυτία, να μην
καλλιεργούμε τις ιδιοτροπίες μας, τα θέλω και τις δικές μας επιθυμίες,
νομίζοντας ότι υπάρχουμε μόνο εμείς και ότι είμαστε το κέντρο του κόσμου.
Το δε πρόσωπό
μας να είναι πάντοτε χαρούμενο προς όλους. Δεν μας θέλει ο Θεός με «μούτρα» «γκρίνια»
και «μουρμούρα» τα οποία μαρτυρούν εγωισμό, επειδή δεν έγινε το δικό μας «θέλω»
και «εγώ», έστω και αν εμείς θεωρούμε ότι η άποψή μας είναι η σωστή. Μας θέλει
ο Άγιος Θεός μας πάντοτε χαρούμενους με όλους και με όλα, αφού η εμπιστοσύνη
στο θέλημα και στη χάρη Του μαλακώνει κάθε δυσκολία και αποτρέπει την
κατάθλιψη.
μας να είναι πάντοτε χαρούμενο προς όλους. Δεν μας θέλει ο Θεός με «μούτρα» «γκρίνια»
και «μουρμούρα» τα οποία μαρτυρούν εγωισμό, επειδή δεν έγινε το δικό μας «θέλω»
και «εγώ», έστω και αν εμείς θεωρούμε ότι η άποψή μας είναι η σωστή. Μας θέλει
ο Άγιος Θεός μας πάντοτε χαρούμενους με όλους και με όλα, αφού η εμπιστοσύνη
στο θέλημα και στη χάρη Του μαλακώνει κάθε δυσκολία και αποτρέπει την
κατάθλιψη.
Ο Θεός μέσα
από την διδασκαλία Του, που είναι καταγεγραμμένη στα ιερά Ευαγγέλια της
Εκκλησίας μας, ζητά από εμάς να μην είμαστε υποκριτές, αλλά ειλικρινείς, τόσο
απέναντί Του όσο και απέναντι των συνανθρώπων μας, να μην προδίδουμε φιλίες ή
μυστικά των άλλων, να μην είμαστε περίεργοι, να μην ορκιζόμαστε, έστω και αν
λέμε αλήθεια, να μην ζηλεύουμε τους συνανθρώπους μας και τα αγαθά τα οποία
έχουν.
από την διδασκαλία Του, που είναι καταγεγραμμένη στα ιερά Ευαγγέλια της
Εκκλησίας μας, ζητά από εμάς να μην είμαστε υποκριτές, αλλά ειλικρινείς, τόσο
απέναντί Του όσο και απέναντι των συνανθρώπων μας, να μην προδίδουμε φιλίες ή
μυστικά των άλλων, να μην είμαστε περίεργοι, να μην ορκιζόμαστε, έστω και αν
λέμε αλήθεια, να μην ζηλεύουμε τους συνανθρώπους μας και τα αγαθά τα οποία
έχουν.
Επίσης να μην
κλέβουμε τον πλησίον μας, μήτε και το κράτος στο οποίο ζούμε και βέβαια να μην
σκοτώνουμε και να μην βασανίζουμε τους συνανθρώπους μας. Ο Θεός δεν θέλει να
βασανίζουμε μήτε τα ζωντανά της φύσης, ούτε να τα σκοτώνουμε χωρίς ουσιαστικό
λόγο, κυνηγώντας τα π.χ. για διασκέδαση.
κλέβουμε τον πλησίον μας, μήτε και το κράτος στο οποίο ζούμε και βέβαια να μην
σκοτώνουμε και να μην βασανίζουμε τους συνανθρώπους μας. Ο Θεός δεν θέλει να
βασανίζουμε μήτε τα ζωντανά της φύσης, ούτε να τα σκοτώνουμε χωρίς ουσιαστικό
λόγο, κυνηγώντας τα π.χ. για διασκέδαση.
Ο Θεός θέλει, επίσης,
ο νους μας να είναι καθαρός, γεμάτος από σκέψεις και λογισμούς θεϊκούς,
ουράνιους, αγαθούς και καλούς. Δυστυχώς η σημερινή κοινωνία με το κοσμικό της
πνεύμα μετέδωσε στους ανθρώπους πνεύμα αργίας, περιεργείας, πλεονεξίας,
κατακρίσεως, φιλαρχίας, φιλαργυρίας, αργολογίας, και όχι πνεύμα σωφροσύνης,
ταπεινοφροσύνης, υπομονής και αγάπης. Ειδικά η λατρεία του χρήματος, που πολλοί
το βλέπουν σαν τη μεγαλύτερη αξία της ζωής, γίνεται αφορμή να ξεχνάμε τον Θεό
και να πέφτουμε σε πολλές αμαρτίες. Κατά τον ίδιο τρόπο, ο κόσμος επηρεάζει και
τα μέλη της Εκκλησίας μας μεταδίδοντάς τους επιπλέον και ένα σαρκολατρικό
πνεύμα.
ο νους μας να είναι καθαρός, γεμάτος από σκέψεις και λογισμούς θεϊκούς,
ουράνιους, αγαθούς και καλούς. Δυστυχώς η σημερινή κοινωνία με το κοσμικό της
πνεύμα μετέδωσε στους ανθρώπους πνεύμα αργίας, περιεργείας, πλεονεξίας,
κατακρίσεως, φιλαρχίας, φιλαργυρίας, αργολογίας, και όχι πνεύμα σωφροσύνης,
ταπεινοφροσύνης, υπομονής και αγάπης. Ειδικά η λατρεία του χρήματος, που πολλοί
το βλέπουν σαν τη μεγαλύτερη αξία της ζωής, γίνεται αφορμή να ξεχνάμε τον Θεό
και να πέφτουμε σε πολλές αμαρτίες. Κατά τον ίδιο τρόπο, ο κόσμος επηρεάζει και
τα μέλη της Εκκλησίας μας μεταδίδοντάς τους επιπλέον και ένα σαρκολατρικό
πνεύμα.
Ας μην ξεχνάμε
ότι το σώμα μας πρέπει να είναι ναός του Θεού και κατοικητήριο του Αγίου
Πνεύματος. Οποιαδήποτε σαρκική πράξη, απόλαυση και επιθυμία που βρίσκεται έξω
από το μυστήριο του γάμου, ή παρά φύσιν ενέργεια, ή ομοφυλοφιλική σχέση, το
μετατρέπει σε κατοικητήριο πνευμάτων ακαθάρτων. Η σαρκική ένωση των ανθρώπων
ευλογείται από τον Θεό όταν ένα ζευγάρι έχει ωριμάσει πνευματικά και σωματικά
και έχουν αποφασίσει να μοιραστούν τη ζωή τους για πάντα, ζητώντας και επίσημα
την ευλογία Του.
ότι το σώμα μας πρέπει να είναι ναός του Θεού και κατοικητήριο του Αγίου
Πνεύματος. Οποιαδήποτε σαρκική πράξη, απόλαυση και επιθυμία που βρίσκεται έξω
από το μυστήριο του γάμου, ή παρά φύσιν ενέργεια, ή ομοφυλοφιλική σχέση, το
μετατρέπει σε κατοικητήριο πνευμάτων ακαθάρτων. Η σαρκική ένωση των ανθρώπων
ευλογείται από τον Θεό όταν ένα ζευγάρι έχει ωριμάσει πνευματικά και σωματικά
και έχουν αποφασίσει να μοιραστούν τη ζωή τους για πάντα, ζητώντας και επίσημα
την ευλογία Του.
Τα ζευγάρια
που ενώνει ο Θεός, δεν θέλει να χωρίζουν και τα παιδιά που τους χαρίζει,
επιβάλλεται να τα φέρνουν στη ζωή, ακόμα και όταν υπάρχουν μεγάλες δυσκολίες.
Θέλει να Τον εμπιστεύονται, γιατί
Εκείνος είναι ικανός να καλύψει όλες τις ανάγκες τους. Κάθε έμβρυο που
κυοφορείται, είναι ένας άνθρωπος σε διαδικασία ανάπτυξης και επομένως η διακοπή
της κύησης (έκτρωση) είναι φόνος.
που ενώνει ο Θεός, δεν θέλει να χωρίζουν και τα παιδιά που τους χαρίζει,
επιβάλλεται να τα φέρνουν στη ζωή, ακόμα και όταν υπάρχουν μεγάλες δυσκολίες.
Θέλει να Τον εμπιστεύονται, γιατί
Εκείνος είναι ικανός να καλύψει όλες τις ανάγκες τους. Κάθε έμβρυο που
κυοφορείται, είναι ένας άνθρωπος σε διαδικασία ανάπτυξης και επομένως η διακοπή
της κύησης (έκτρωση) είναι φόνος.
Ο Κύριός μας
δεν θέλει να κάνουμε χρήση σε οτιδήποτε είναι καταστροφικό για το σώμα μας που
είναι ναός του Θεού, όπως το τσιγάρο, το χασίσι, τα ναρκωτικά, η κατάχρηση των
οινοπνευματωδών ποτών κτλ. Ο Θεός θέλει η όλη εξωτερική μας εμφάνιση αλλά και η
εσωτερική μας κατάσταση να μη γίνεται αιτία σκανδαλισμού και πονηρών σκέψεων
για τους συνανθρώπους μας. Γι’ αυτό ζητά από όλους μας να έχουμε σεμνή και
ταπεινή συμπεριφορά αλλά και σεμνό και όχι προκλητικό ντύσιμο. Επίσης να μην
συμμετέχουμε σε συγκεντρώσεις, σε χώρους ή σε θεάματα που ο Ίδιος αποστρέφεται,
καθότι η επιρροή του κόσμου, που είναι ο ένας από τους τρεις βασικούς εχθρούς
της πνευματικής μας προόδου, αποδεικνύεται καταστροφική τελικά για την ψυχή
μας.
δεν θέλει να κάνουμε χρήση σε οτιδήποτε είναι καταστροφικό για το σώμα μας που
είναι ναός του Θεού, όπως το τσιγάρο, το χασίσι, τα ναρκωτικά, η κατάχρηση των
οινοπνευματωδών ποτών κτλ. Ο Θεός θέλει η όλη εξωτερική μας εμφάνιση αλλά και η
εσωτερική μας κατάσταση να μη γίνεται αιτία σκανδαλισμού και πονηρών σκέψεων
για τους συνανθρώπους μας. Γι’ αυτό ζητά από όλους μας να έχουμε σεμνή και
ταπεινή συμπεριφορά αλλά και σεμνό και όχι προκλητικό ντύσιμο. Επίσης να μην
συμμετέχουμε σε συγκεντρώσεις, σε χώρους ή σε θεάματα που ο Ίδιος αποστρέφεται,
καθότι η επιρροή του κόσμου, που είναι ο ένας από τους τρεις βασικούς εχθρούς
της πνευματικής μας προόδου, αποδεικνύεται καταστροφική τελικά για την ψυχή
μας.
Μελετώντας ο
κάθε ένας από εμάς την Αγία Γραφή και τους Αγίους μας, θα ανακαλύψει ότι όλα τα
παραπάνω και αρκετά άλλα που παραλείπουμε, περιγράφουν το θέλημα του Θεού. Κάθε
φορά λοιπόν που δεν τα εφαρμόζουμε και ζούμε με τον δικό μας τρόπο ζωής,
περιφρονώντας το θέλημα του Θεού, αμαρτάνουμε, διότι εφαρμόζουμε το δικό μας
θέλω και το δικό μας εγώ και τον δικό μας τρόπο ζωής, ομοιάζοντας στον Εωσφόρο
και στους Πρωτοπλάστους που έχασαν τον Παράδεισο.
κάθε ένας από εμάς την Αγία Γραφή και τους Αγίους μας, θα ανακαλύψει ότι όλα τα
παραπάνω και αρκετά άλλα που παραλείπουμε, περιγράφουν το θέλημα του Θεού. Κάθε
φορά λοιπόν που δεν τα εφαρμόζουμε και ζούμε με τον δικό μας τρόπο ζωής,
περιφρονώντας το θέλημα του Θεού, αμαρτάνουμε, διότι εφαρμόζουμε το δικό μας
θέλω και το δικό μας εγώ και τον δικό μας τρόπο ζωής, ομοιάζοντας στον Εωσφόρο
και στους Πρωτοπλάστους που έχασαν τον Παράδεισο.
Κατανοείς
τώρα, γιατί από τους τρεις εχθρούς μας, τον διάβολο, τον κόσμο και τον κακό
εαυτό μας, ο χειρότερος είναι ο εαυτός μας; Κατανοείς τώρα, ότι η ικανοποίηση
του «εγώ» μας θα μας καταστρέψει, αφού μας απομακρύνει από εκείνα που ζητά ο
Θεός;
τώρα, γιατί από τους τρεις εχθρούς μας, τον διάβολο, τον κόσμο και τον κακό
εαυτό μας, ο χειρότερος είναι ο εαυτός μας; Κατανοείς τώρα, ότι η ικανοποίηση
του «εγώ» μας θα μας καταστρέψει, αφού μας απομακρύνει από εκείνα που ζητά ο
Θεός;
Εσύ και εγώ τελικά
τι θέλουμε; Θέλουμε να χάσουμε τον Παράδεισο ή να μας υποδεχτεί ο Θεός σ’
αυτόν; Σίγουρα το δεύτερο επιθυμούμε και οι δύο. Όφελός μας λοιπόν είναι να
εννοήσουμε και να κατανοήσουμε ότι όσοι θέλουμε να είμαστε μέλη του σώματος του
Χριστού, δηλαδή της Εκκλησίας Του, πρέπει η πορεία της ζωής μας να είναι πορεία
προς το Φως και μακριά από την αμαρτία, την παράβαση του θελήματος του Θεού που
οδηγεί στο σκότος.
τι θέλουμε; Θέλουμε να χάσουμε τον Παράδεισο ή να μας υποδεχτεί ο Θεός σ’
αυτόν; Σίγουρα το δεύτερο επιθυμούμε και οι δύο. Όφελός μας λοιπόν είναι να
εννοήσουμε και να κατανοήσουμε ότι όσοι θέλουμε να είμαστε μέλη του σώματος του
Χριστού, δηλαδή της Εκκλησίας Του, πρέπει η πορεία της ζωής μας να είναι πορεία
προς το Φως και μακριά από την αμαρτία, την παράβαση του θελήματος του Θεού που
οδηγεί στο σκότος.
Εάν δε στην
πορεία μας αυτή προς το Φως, σκοντάψουμε και πέσουμε (πτώση – αμαρτία), δεν
απελπιζόμαστε. Χάσαμε μια μάχη, αλλά όχι τον τελικό πόλεμο. Σηκωνόμαστε και με
τα δάκρυα της μετανοίας μας και μέσα από το μυστήριο της φιλευσπλαχνίας και του
ελέους του Θεού, που είναι η Ιερά Εξομολόγηση, καθαρίζουμε τον χιτώνα της ψυχής
μας και ξεκινούμε ξανά την πορεία μας προς το Φως.
πορεία μας αυτή προς το Φως, σκοντάψουμε και πέσουμε (πτώση – αμαρτία), δεν
απελπιζόμαστε. Χάσαμε μια μάχη, αλλά όχι τον τελικό πόλεμο. Σηκωνόμαστε και με
τα δάκρυα της μετανοίας μας και μέσα από το μυστήριο της φιλευσπλαχνίας και του
ελέους του Θεού, που είναι η Ιερά Εξομολόγηση, καθαρίζουμε τον χιτώνα της ψυχής
μας και ξεκινούμε ξανά την πορεία μας προς το Φως.
Όσες φορές
πέφτουμε και αμαρτάνουμε παραβαίνοντας το θέλημα του Θεού, άλλες τόσες φορές θα
σηκωνόμαστε, θα καθαριζόμαστε με το μυστήριο της Εξομολογήσεως και θα
συνεχίζουμε την πορεία μας προς το Φως. Γι’ αυτό συνεχώς θα το διαλαλούμε και
θα το διατρανώνουμε ότι η πορεία του χριστιανού μέσα στον κόσμο, είναι ένας
διαρκής και καθημερινός αγώνας και πορεία προς την τελείωση και κατάκτηση του
Φωτός. Ένας αγώνας έως ότου μας βρει ο θάνατος. Να παρακαλούμε μόνο τον Θεό και
να ευχόμαστε να μην μας βρει ο θάνατος εν ώρα πτώσεως, αλλά εν ώρα μετανοίας
και ανορθώσεώς μας.
πέφτουμε και αμαρτάνουμε παραβαίνοντας το θέλημα του Θεού, άλλες τόσες φορές θα
σηκωνόμαστε, θα καθαριζόμαστε με το μυστήριο της Εξομολογήσεως και θα
συνεχίζουμε την πορεία μας προς το Φως. Γι’ αυτό συνεχώς θα το διαλαλούμε και
θα το διατρανώνουμε ότι η πορεία του χριστιανού μέσα στον κόσμο, είναι ένας
διαρκής και καθημερινός αγώνας και πορεία προς την τελείωση και κατάκτηση του
Φωτός. Ένας αγώνας έως ότου μας βρει ο θάνατος. Να παρακαλούμε μόνο τον Θεό και
να ευχόμαστε να μην μας βρει ο θάνατος εν ώρα πτώσεως, αλλά εν ώρα μετανοίας
και ανορθώσεώς μας.
Καλή Ανάσταση να έχουμε και καλό
Πάσχα. Καλή μετάβαση να έχουμε απ’ τη χώρα του σκότους στη χώρα του Φωτός και
απ’ τη χώρα του θανάτου στη χώρα της Ζωής. Τούτο θα το επιτύχουμε μόνο όταν
αποφασίσουμε ότι στη ζωή μας πλέον θα ισχύσει το εξής: «Θέλω ό,τι θέλει ο Θεός
και ό,τι δεν το θέλει ο Θεός, δεν το θέλω ούτε κι εγώ». Αυτό γεννά την
ταπείνωση και η ταπείνωση γεννά τη σωτηρία της ψυχής μας, διότι ο άνθρωπος
ταυτίζοντας το θέλημά του με το θέλημα του Θεού βιώνει την ένωση μαζί Του και
θεώνεται.
Πάσχα. Καλή μετάβαση να έχουμε απ’ τη χώρα του σκότους στη χώρα του Φωτός και
απ’ τη χώρα του θανάτου στη χώρα της Ζωής. Τούτο θα το επιτύχουμε μόνο όταν
αποφασίσουμε ότι στη ζωή μας πλέον θα ισχύσει το εξής: «Θέλω ό,τι θέλει ο Θεός
και ό,τι δεν το θέλει ο Θεός, δεν το θέλω ούτε κι εγώ». Αυτό γεννά την
ταπείνωση και η ταπείνωση γεννά τη σωτηρία της ψυχής μας, διότι ο άνθρωπος
ταυτίζοντας το θέλημά του με το θέλημα του Θεού βιώνει την ένωση μαζί Του και
θεώνεται.